Sidevisninger i alt

onsdag den 16. januar 2013

Når velgørenhed bliver egoistisk..

Jeg synes det er fantastisk at støtte velgørenhedsorganisationer!!

- At have overskud til at hjælpe mennesker eller dyr i nød.. Om man gør det økonomisk eller fysisk; Jeg er stor fan af det! :)

Men der, hvor jeg synes det bliver usmageligt, er når folk eller virksomheder bruger det til at promovere sig selv! Hvor var det lige den uselviske handling blev af? 
Grunden til at denne tanke opstod, var at jeg igår så Go Aften Danmark, hvor Anne Sophia Hermansen vælger, den lidt egoistiske tilgang til velgørenhed, ved at fortælle at hun simpelthen er så træt af det her "Anni og Erik leben fra 00'erne"og derfor har solgt sin Balenciaga taske og skænket pengene til velgørenhed, hvilket i sig selv er en smuk handling...

.. Der i min optik bare er intet værd, når man har behov for at fortælle om det!!

En del virksomheder markedsfører også deres produkter ved hjælp af velgørenhed; Køb de her bind og fyld en skoleklasse med elever i Afrika - Køb den her kildevand og vi giver vand til tørkeramte områder... 

Jeg kan kun opfordre jer alle der har overskuddet til det, at støtte om de formål, der stemmer overens med jeres overbevisninger - Men skal man gøre det for en uselvisk handling; Så gør det og hold det for dig selv og nyd den følelse det giver inden - Ikke den opmærksomhed det kan give udefra! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar