Sidevisninger i alt

tirsdag den 19. marts 2013

En lille bitte smule OCD..?!

Det er efterhånden begyndt at gå op for mig, at jeg har en smule OCD. Det er ikke noget, der på nogen måde påvirker min hverdag negativt - Faktisk tror jeg nærmere, at min hverdag påvirker min OCD. Med det mener jeg, at hvis min hverdag er rolig og jeg har styr på alt der sker, lægger jeg som sådan ikke mærke til det. Men når der sker en masse og min hverdag er lidt usikker, så er jeg ret slem..

Det er virkelig gået op for mig idag, Fordi jeg er løbet tør for håndsprit og derfor vasker hænder hele tiden.. PANIK! :)
- Jeg har udsigt til en fremtid, hvor jeg faktisk ikke helt har styr på hvad der skal ske. For en måned siden, troede jeg at jeg havde en mand der holdt af mig, at jeg skulle bo i min lejlighed og arbejde i min egen virksomhed.. Men virkeligheden er nu den, at jeg er single, Jeg har lige sat min lejlighed til salg og så leder jeg efter ny bolig og en fast ansættelse.. 
Det betyder virkelig, at jeg får et ekstremt behov, for at kontrollere de ting jeg kan!

Min OCD viser sig altså ved, at jeg spritter mine hænder rigtig meget af, Jeg farveopdeler og tæller min mad (der skal jo være lige mange broccoli stykker og bønner.. ha ha), Jeg får rengøringsflip på specifikke områder/krummer/nullermænd, Jeg gør nogle ting flere gange, for at være sikker, tror jeg.. Et eksempel kan være, at når jeg sletter ram på min mobil, gør jeg det 3 gange i træk - Eller jeg tjekker 3 gange om vandet er koldt, inden jeg fylder mit glas! 

For mig er ingen af tingene et problem - Og det er heller ikke noget jeg selv har set som underligt. Det der med at farveopdele min mad, har jeg gjort så længe jeg kan huske. Da jeg var lille og fik slik, delte jeg det op i farver/smag og lagde det i rækkefølge med ligemange af hver.. Jeg talte dem også; Jeg kan især huske de små rør med M&M's minis. Der skulle være 100 i; Og det var der aldrig! 
Jeg gør der stadig - Hvis min mad har farver, skal der være lige mange af hver farve og jeg lægger dem i rækkefølge og spiser dem i den rækkefølge - Som med peberfrugterne her: 


Egentlig kan jeg ikke forstå, hvis I andre ikke gør det??!!

Jeg er egentlig først blevet opmærksom på det, efter jeg er blevet ældre og folk er begyndt at kommentere på det. Jeg har en veninde der griner af mig, fordi jeg ALTID spritter bordet af lige efter vi har spist - Eller endnu værre, Jeg gør rent på stuebordet IMENS vi sidder med snacks, fordi der er nogle krummer der ødelægger min koncentration! 

Som sagt, Ingen af de sjove vaner jeg har, er generende for min hverdag. Jeg tager dog nogengange mig i selv og kan ikke andet end at grine lidt af mig selv.. 

Jeg ved ikke hvordan man laver om de vaner - Og jeg er egentlig også ligeglad.. ;) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar