Sidevisninger i alt

søndag den 17. marts 2013

Dust yourself off and try again..

Vi har nok alle prøvet et nederlag; Dér er vi alle meget ens - Forskellen er hvordan vi tackler modstanden!

Jeg er, som så mange andre, blevet såret. Jeg har givet min tillid til et andet mennesker, der valgte at misbruge den på det groveste. Jeg følte mig til grin, misbrugt og virkelig naiv og fuldstændig uforstående over for situationen.
Men bedst som jeg dvalede i nedturen og fortalte mig selv at jeg ikke skal lukke folk ind, fandt jeg mig selv i en situation hvor jeg skulle tage et valg; 
Enten kan jeg lade et andet menneskes dårlige behandling påvirke min fremtidige indstilling til nye mennsker..
Eller; Jeg kan rejse mig op, børste støvet af og prøve igen - Og det var lige præcis hvad jeg valgte at gøre! 

Uden tvivl var det noget af at sats og en chance at tage, men jeg besluttede at fordi et menneske har gjort mig ondt, må jeg ikke tage de dårlige oplevelser med videre.. Man skal brænde nallerne og såres før man lærer at sætte pris på guld! 
At tage den chance betød at jeg fik en helt fantastisk oplevelse af et ærligt og nærværende menneske, med rigtig mange skønne værdier at byde på. Et menneske, som viste sig at være lige præcis dét jeg havde brug for at møde, selvom det på alle måder var det jeg havde forventet mindst! :)

Det betød at jeg genfandt min positive indstilling til tingene, at jeg huskede at alt sker for en årsag og at enhvert menneske jeg møder på min vej, om de vil mig det bedste eller værste, er med til at gøre mig til det menneske jeg er idag! <3



Min pointe er derfor, at man skal huske at tackle de udfordringer og nederlag vi møder, med samme indstilling til livet som vi havde, inden vi blev såret. Dét glade væsen vi var, inden vi mødte modstand, er stadig derinde og venter bare på at komme ud og møde livet - Og den bedste hævn, er at leve endnu bedre, endnu stærkere uden de negative mennesker i dit liv.. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar