Sidevisninger i alt

onsdag den 4. december 2013

La Douleur Exquise!

Efter en anonym læser, har kaldt skrevet at min blog minder hende lidt om Sex and the city, Og jeg selvfølgelig  blev meget stolt og har derfor valgt en overskrift dedikeret til mit favorit afsnit, La douleuer exquise!


Af en eller anden uforklarlig grund, tror jeg at vi mennesker er ret afhængige af at føle 'smerte'...
Smerte kan være rigtig mange ting; Nogle mennesker sulter sig selv, nogle cutter sig, Nogle tænder på vold, andre nægter at flytte sig fra en depressiv oplevelse - og nogen har svært ved et forhold hvor de ikke bliver såret.
Men uanset i hvilken form, så tror jeg at mennesker på en eller anden måde nyder smerten!

Jeg selv, kender godt følelsen - For mig er det nok det der med at falde for de forkerte mænd. Folk der kender mig, ved at jeg er en evige romantiker og en ægte optimist, så det undre mig faktisk.
Jeg har det med at falde de der mænd, der er rigtig meget på i starten; for ærligt, jeg elsker opmærksomheden - men når de har fået opmærksomheden, daler deres engagement for at vise deres interesse - og jeg hader at elske det, og elsker at hade det!
Jeg kender mit værd, Jeg ved at jeg er guld (og mere) værd. Så det er ikke fordi jeg har brug for et selvtillid boost! Jeg ved faktisk heller ikke om det er fordi deres opmærksomhed falder eller om det er fordi jeg bare mister interessen, når han ikke kalder mig smuk mere..

Jeg ved ikke om jeg vælger de forkerte mænd eller om det er fordi at jeg på en eller anden måde er afhængig af den der smerte, ved at faktisk være vild med en mand og kæmpe for en opmærksomhed man ikke får.  Jeg får temmlig meget opmærksomhed - Jeg ved ikke hvorfor, men alle omkring mig, lægger rmærke til hvor mange mænd der falder for mig - Men jeg ser det ikke altid.

Og derfor tænker jeg; Er det os der vælger de forkerte mænd? Vælger de os? Hvorfor falder vi altid for de mænd, der ikke er på - mens vi bare nøjes med at nyde opmærksomheden fra dem der er på?

Jeg er selv en meget ærlig og direkte person og vil derfor lave et løfte til mig selv idag, som I gerne må holde mig op på;
"Sig hvad du føler, Giv dem der viser oprigtig interesse en chance og drop dem der ikke kan tåle din oprigtighed!"


Det hele får mig til at spekulere; Hvorfor mister mænd interessen, når de får vores opmærksomhed?Skal man virkelig spille et spil, for at få et forhold til at fungere?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar