Sidevisninger i alt

onsdag den 29. maj 2013

Det der med at flytte...

.. En tredjedel af mit liv, er levet på den fantastiske Ø, Amager. 

Da jeg for 7-8 år siden besluttede at flytte fra Lolland, fik jeg en midlertidig lejlighed på Amager. Jeg var fast besluttet på, at jeg skulle finde noget andet hurtigst muligt; 'Jeg skulle ihvertfald IKKE bo på Amager'!! 
- Men en dag tog den næste, Jeg faldt for Ama'r og pludselig havde jeg fået et liv og en skøn hverdag på øen. Derfor købte jeg en lejlighed og var så heldig at have en masse venner og veninder lige i nærheden af mig.  Tiden her har budt på et liv levet fuldt ud! Kærlighed, karriere, op- og nedture, vilde byture, spontane ideer og mennesker der ikke kan findes nogen andre steder - Og alt hvad det har gjort mig til, tager jeg med mig i graven!
Jeg har brugt mine omgivelser flittigt, jeg har haft nogle helt igennem fantastiske år på øen og mødt nogle mennesker, og Divas, jeg aldrig vil være for uden. <3

For et par måneder siden, besluttede jeg at jeg skulle flytte. Det var bare tid at åbne et nyt kapitel - At det pludselig tog fart, havde jeg ikke helt set komme.. Så nu sidder jeg i mit flytterod og er egentlig klar til at sige farvel til mit hjem og lejlighed.. Men jeg var slet ikke forberedt på hvor meget mine omgivelser betyder for mig. 
Tanken om, at jeg idag har gået min sidste tur på Amagerbrogade og at mine piger fra nu af er langt væk, har ramt mig noget hårdere end jeg havde forventet. 
Ikke flere spontane aftensmad tosserier, ikke flere gåture ned af gaden og kigge på bøffer - Farvel til grill i gården og nætter hvor McD blir væltet.. Ikke flere morgenture på Amager strand eller indkøb hos min grønthandler eller halal slagter. Jeg vågner for sidste gang i morgen, til lyden af mine fugle og synet af den farve solopgangen har her i mit kvarter. Jeg tuede i noget nær en halv time, fordi jeg i aften for sidste gang sagde farvel og lukkede døren da min elskede veninde gik.. Og selv det at jeg har vasket tøj for sidste gang, kan gøre mig sentimental!
Hvem skal nu underholde gutterne i 7-Eleven? Hvem skal skrige på cykelstien? Hvem skal underholde buschaufførerne i 5A? Og hvem skal kravle ind i små legehuse midt på gaden? 

Jeg ved godt, at når man lukker et vindue, er der et nyt vindue der åbner og jeg ser frem til nye spændende tider. 
Men Ama'r har taget mit hjerte med storm, Der flyder Ø-boer Amagerblod rundt i mine årer og jeg kommer til at savne mine piger og øen uendeligt!

Jeg ser frem til nye fantastiske oplevelser og at gensynet med mennesker jeg har savnet, Men uanset hvad folk siger; så er græsset bare grønnere på Øen!! ;) <3



Ingen kommentarer:

Send en kommentar